Wednesday, March 14, 2012

Temuduga SPP

1.3.2011, Khamis

Tarikh keramat, saya ,kak lang dan beberapa kawan-kawan lain ditemuduga...haih, 1001 perasaan dalam hati, 2 minggu hidup macam orang tak normal kerana memikirkan temuduga itu, alhamdulillaha tuhan permudahkan urusan saya dan kawan. pada mulanya saya dan kak lang akan ditemuduga sekali, tapi sebab beberapa sebab, saya dapat kumpulan 5 dan kak lang 6. Agak runsing bila fikir tak sekumpulan dgn my besties, rupanya ada hikmah.

Saya masuk dengan 3 orang bdak UPSI, seorang budak UPM. 2 orang pemegang ijazah kelas pertama. agak hilang fokus bila fkir kehebatan pemegang ijazah kelas pertama tu, tpi ingat pesan shah, jangan hilang fokus. Segalanya berjalan lancar, masing-masing ada kehebatan masing-masing. saya tidak rasa saya lemah.
Soalan yang ditanya langsung tak berkaitan dasar-dasar, berfokus pada kaunseling. Syukur, Tuhan dengar doa saya sekali lagi. tak putus-putus saya berselawat pada hari kejadian. thanks to shah yang banyak memndengar keluhan, thanks to alang sbb teman saya malam tue.

Rasa nak jerit kuat-kuat lepas temuduga tu, bayangkan saya menangis 2 kali sebab sangat takut(terasa naziratul ain sgt gegurl waktu nie, hilang terus gagah perkasa 2 huhuhuhu), mesej my b judith sebab takut sgt. Rasa macam nk di viva lagi sekali. terima kasih pada ayahnda cik mie kerana semangat, prof makzan kerana tips-tips dan kawan-kawan yang mesej good luck,  Tiada kata dapat saya luah. yang paling penting Ahmad Shahmimi kerana menjadi sahabat yang paling memahami, menasihati agar membaca, memberi keyakinan walau jauh serius rasa mcam shah ada kat tepi masa nk temuduga. love u semuaaaaa =")

Sekarang, menunggu keputusan temuduga, mohon semua doakan untuk saya, bak kata k.lang, hakikatnya ada yang dapat, ada yang kandas. Tapi doa saya, semoga adik beradik saya lulus. Kita dah lama tunggu saat ni kan. Insyaallah, rezeki alah tu sentiasa ada. moga alaah mudahkan jalan kita.

Mula-mula susah nak fikir positif, sebab saya tiada rasa, saya tak rasa saya dapat, saya tak rasa saya kandas.tapi yakinkan diri yang kita dah buat yang terbaik kan.







p/s: en, saya dah hapdet!(hanya en. je faham kan hehehhe)

No comments:

Post a Comment